Material Design voorbeelden.

Material Design Voorbeelden

De Material Design voorbeelden tonen de flexibiliteit van Material Theming en componenten om expressieve en unieke applicaties te creëren.

De Material Design Studies kunnen gebruikt worden als inspiratie. De studies onderzoeken via fictieve apps, elk met unieke eigenschappen en use-cases hoe meerdere ontwerpbeslissingen worden genomen en hoe verschillende merken zich uitdrukken in productcategorieën waaronder muziek, detailhandel, productiviteit, financiën, on demand services en onderwijs.

Expressief:

Door de mogelijkheden te tonen die Material Theming biedt, drukt elke studie een ander merk uit.

Basil

Basil is een recept-app die Material Design componenten en Material Theming gebruikt om een merk-ervaring te creëren, die aanspreekt en herkenbaar is.

Basil kan worden gebruikt om door recepten te grasduinen die zijn samengesteld door chef-koks. Het merk dient benaderbaar, dichtbij, direct en verrassend te zijn. Basil’s gedurfde typografie en kleur worden gecombineerd met een eenvoudige benadering van de inhoud. De app is toegankelijk en daagt uit tot verkenning. Basil’s gedurfde typografie en kleur worden gecombineerd met eenvoud van benadering van de inhoud. De app is aantrekkelijk om te verkennen, en gemakkelijk te begrijpen.

Gedetailleerde informatie over Basil: https://material.io/design/material-studies/basil.html

Crane

Crane is een reis-app die Material Design-componenten en Material Theming gebruikt 

Crane is een reis-app waarmee gebruikers reis-opties, accommodaties en restaurants kunnen vinden en boeken die overeenkomen met hun voorkeuren. De Crane-app is zowel functioneel (gebruikt voor reserveringen) als informatief (zodat gebruikers nieuwe ervaringen kunnen verkennen). Het merk van Crane is verfijnd en expressief, met aandacht voor visuele en bewegingsdetails die een op maat gemaakte belevenis is voor de gebruiker.

De Crane-app is zowel functioneel alsook informatief, het biedt een verscheidenheid aan filters om de inhoud aan te passen, zodat deze relevant is voor de gebruiker. Om de flexibiliteit toegankelijk te houden zijn interacties gecentreerd rondom een achtergrond-component. Wijzigingen in voorkeuren of filters in de achtergrond hebben onmiddellijk effect op de voorste lagen. Bijvoorbeeld wanneer een gebruiker een vlucht zoekt, en de informatie invoert in de achtergrondlaag, dan worden vluchten op de voorgrondlaag getoond die aan de criteria van de achtergrondlaag voldoen.

Gedetaillerde informatie over het Crane-design op https://material.io/design/material-studies/crane.html

Fortnightly

Fortnightly is een nieuws-app.

Fortnightly is een app die het nieuws over verschillende onderwerpen behandelt. De nadruk van de app ligt op de inhoud en de fotografie.

Fortnightly is ontworpen om een ​​verscheidenheid aan inhoud te bieden op een manier die de inhoud zelf in de aandacht van de gebruikerservaring plaatst. Het merk komt tot uiting in het logo, het typografische systeem en de verschijningen van paars (de secundaire kleur van de app) in een app met een andere grijstint.

Fortnightly is content-focussed en legt nadruk op de inhoud door het grijswaardenpalet functioneel in te zetten. Het layout-raster laat zich inspireren door de kranten op traditionele wijze weer te geven.

Meer info op https://material.io/design/material-studies/fortnightly.html

Owl

Owl is een educatieve app die Material Design-componenten en Material Theming gebruikt om een ​​energieke, motiverende merkervaring te creëren.

Owl is een educatieve app die cursussen aanbiedt voor mensen die nieuwe vaardigheden op het gebied van design, kunst, architectuur of mode willen ontdekken en leren. Owl gebruikt gedurfde kleuren, vormen en typografie om  deze kenmerken te benadrukken: energie, durf en plezier.

Owl’s ontwerp weerspiegelt de energie en opwinding van het leren van een nieuwe vaardigheid, het drukt met behulp van een gedurfde esthetiek onderzoek en groei uit. De UI bevat niet-gevulde vormen die de gebruiker uitnodigen om ze te vullen met nieuwe inhoud en cursussen. Het copywriting spreekt met een uitnodigende, heldere toon.

Zie https://material.io/design/material-studies/owl.html voor meer info.

Rally

Rally is een personal finance-app die Material Design-componenten en Material Theming gebruikt om een ​​merk ervaring te creëren door een datagedreven esthetiek.

Rally is een app voor persoonlijke financiën die koopgedrag registreert en inzichten en waarschuwingen genereert met betrekking tot uw financiën.

Rally is ontworpen om een ​​grote hoeveelheid dicht op elkaar geplaatste informatie op een overzichtelijke manier weer te geven. Gebruikers worden uitgenodigd om patronen in de gepresenteerde gegevens te identificeren door middel van kruisverwijzingen en onderzoek van informatie.

De donkergrijze gebruikersinterface geeft Rally een eersteklas gevoel, terwijl de heldere accentkleuren ervoor zorgen dat de gegevens opvallen tegen de achtergrond. Het hoge contrast tussen gegevens en de achtergrondkleur maakt het gemakkelijk om de grafieken en diagrammen ervan te lezen.

Zie ook https://material.io/design/material-studies/rally.html

Reply

Reply is een e-mailapp die Material Design-componenten en Material Theming gebruikt om een ​​communicatie-ervaring te creëren.

Reply is een app die individuen en groepen helpt communiceren. Het is ontworpen voor duidelijkheid, leesbaarheid, intuïtie en gebruiksgemak.

Het merk projecteert vriendelijkheid, competentie en een vleugje eigenzinnigheid.

Als gevolg hiervan geeft het ontwerp van de app prioriteit aan functionele eigenschappen, elementen die het gebruikersgemak dienen verdringen de design-elementen die geen functioneel doel hebben.

De branding van Reply wordt vaak gecombineerd met gebruikersacties, zoals de navigatie-laag die wordt benaderd vanuit het merklogo.

Meer info op: https://material.io/design/material-studies/reply.html

Shrine

De Shrine-app biedt een online marktplaats met lifestyle- en modeartikelen van gepromote labels. Shrine’s merkesthetiek is modern, elegant en verfijnd. Shrine is het verenigende concept achter de verschillende merken en producten die worden getoond.

Shrine gebruikt een minimalistische esthetiek en creëert een ervaring waarbij inhoud en acties de voorhoede vormen van de gebruikerservaring. Het merk Shrine speelt een belangrijke rol als centrale, verbindende factor voor de verscheidenheid van producten en merken die worden getoond.

Schuine sneden zijn een visueel thema in de Shrine-app en worden gebruikt op verschillende componenten en elementen. Ze weerspiegelen de vorm van het logo van Shrine en fungeren als een verlengstuk van het merk.

Lees meer over de ontwerp-details: https://material.io/design/material-studies/shrine.html